Åbenhed for Guds ledelse!

Åbenhed for Guds ledelse!
Planer

Mange vanskeligheder med at gøre Guds vilje er overvundet, når du er villig til at gøre den – uanset hvad det måtte indebære.

Når du tager en afgørelse, er det ikke sikkert du kender alle valgmulighederne. Hvordan kan du få et bedre grundlag at vurdere udfra?

Ordsprogenes Bog kapitel 15 vers 22: ”Planer mislykkes, når der ikke er holdt råd, med mange rådgivere lykkes det.”

Rådgivning

Guds ledelse findes bedst, når den er taget i forbindelse med rådgivning, måske endda flere end at handle impulsivt.

Hebræerbrevet kapitel 13 vers 7: ”Tænk på jeres ledere, som har talt Guds ord til jer, betragt udfaldet af deres livsløb og efterlign deres tro.”

Du bør søge råd hos modne kristne, som selv er overgivet til Guds vilje, og som kender dig godt. Det hjælper at tale med andre, som måske selv har taget lignende afgørelser. Hvem vil du søge råd hos i en valgsituation?

Hvilken sammenhæng er der mellem det Jesus siger i Johannes Evangeliet kapitel 7 vers 17-18, og at kende Guds vilje? ”Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv.  Den, der taler af sig selv, søger sin egen ære. Men den, der søger hans ære, som har sendt ham, han er sanddru, og der er ingen uret hos ham.”

Vi må ud fra det vi ser og hører, lære os at bedømme, hvad der er sandt, og hvad der er bedrag og falskhed.

Hvilken indstilling vil Gud at du skal have når du gør Hans vilje?

Et relevant spørgsmål og svaret er Efeserbrevet kapitel 6 vers 6: ”ikke som øjentjenere, der vil stå sig godt med mennesker, men som Kristi tjenere, der af hjertet gør Guds vilje.”

Hvad er op og hvad er ned

Man kan ikke gøre Guds vilje; hvis man bliver afhængig af andre mennesker. Nogle gange er det med tårer i øjnene man tager beslutning; derfor at det betyder afsavn. Heller ikke som tilskuer kan man gøre Guds vilje.

Hvad andet kan hjælpe dig at finde Guds vilje?

Svaret findes i tre henvisninger fra Bibelen:

  1. Efeserbrevet kapitel 5 vers 15-17. – Se derfor til, hvordan I lever, ikke som uvise, men som vise.  Brug det gunstige øjeblik, for dagene er onde.  Vær derfor ikke tåbelige, men forstå, hvad der er Herrens vilje.” 

Svaret er: at forstå, hvad der er Herrens vilje. – Grundig gennemtænkt.

  1. Filipperbrevet kapitel 1 vers 12-14: ” Jeg vil have, at I skal vide, brødre, at forholdene her hos mig snarest har ført til fremgang for evangeliet,  så det er blevet klart i hele borgen og for alle andre, at det er for Kristi skyld, jeg er i lænker,  og i tillid til Herren har de fleste af brødrene ved mine lænker fået større mod til at tale ordet uden frygt.”

Svaret her er: Trods meget dårlige omstændigheder, er der alligevel hos mange en klar forståelse når det gælder din tilstand en tillid til Gud. Denne samme tillid til Gud, er også i dit eget hjerte, trods de specielle omstændigheder. – Synlig bekræftelse er til stede, reaktionen hos andre mennesker; men også at mange mennesker har fået en ny frimodighed.

  1. Kolossenserne kapitel 3 vers 15: ” Kristi fred skal råde i jeres hjerter; til den blev I jo kaldet som lemmer på ét legeme. Og vær taknemlige.”

Svaret er: Det er vigtigt at der er en indre fred i hjertet.

Hvilke farer er til stede hvis du stoler udelukkende på disse ting?

Det er vigtigt at tænke lidt frem og tilbage for og bag. Det er vigtigt aldrig at forhaste sig. Det er bedre også at komme den rette vej. Der findes altid en risiko.

 

 

 

 

 

Endnu en WordPress-blog