Nøglen til omsorg.

Klik på billedet

Der er mange som behøver omsorg og kærlighed. Vend øjnene væk fra din egen situation og vis andre omsorg. Omfavne ikke alle; men satse i det lille. Indimellem kan det blive for meget, kun at se på sine egne problemer. Ligesom andre har brug for at tale om deres situation, har også du brug for både at tale med andre som du har tillid til om din situation. Vi har alle brug for hinanden; men desværre gør vi jo vores erfaringer når det gælder relationer med andre. Det bliver ikke altid en god oplevelse. Sådan er livet.

Uanset, en eller anden behøver dig. At give andre omsorg løfter dig selv op.

Selvoptagethed i en svær tid skaber endnu mere mørke og meningsløshed. Se fremad og se det som er udenfor dig selv.

Der er masser af muligheder og ikke alt er negativt.

Tre nøgler til livskvalitet: Tilfreds, taknemlig, omsorg for andre.

Romerbrevet kapitel 12 vers 1: Åndelig gudstjeneste.

 Så formaner jeg jer, brødre, ved Guds barmhjertighed, til at bringe jeres legemer som et levende og helligt offer, der er Gud til behag det skal være jeres åndelige gudstjeneste.

Bær hele dig selv ind for Gud. – Giv Gud alle dine tanker, følelser kan man ikke styre; men tankerne kan vi styre. De påvirker følelserne.

 Anklagelser fristelser. To årsager til konflikt. Anklagelser = Dårlige tanker om dig selv. Fristelser = For høje tanker om sig selv. Djævelen står bag det. At tro for lidt om sig selv giver underskud. Romerbrevet kapitel 8 vers 1-2: ” Frihed fra døden

 Så er der da nu ingen fordømmelse for dem, som er i Kristus Jesus.  For livets ånds lov har i Kristus Jesus befriet mig fra syndens og dødens lov.

Når Gud sætter dig fri, kan du gøre dig selv fri.

Fristelsen = Det er noget vi må leve med. Det kan vi ikke blive løst fra. En vej kan vi gå. Bede: Fri os fra det onde. Fristelse kan vi overgive gennem bøn.

Klik på billedet