Gud er suveræn

Gud er suveræn!

Leder

Sandheden om at Gud er suveræn og har alt under kontrol, er til stor trøst for den kristne. Hvordan kommer dette frem i versene nedenfor?

Vandkilde

Ordsprogenes Bog kapitel 21 vers 1: Som en bæk er kongens hjerte i Herrens hånd, han leder det hen, hvor han vil.”

Her læser vi om ledelse. Vi læser om Guds ledelse.

Hvis vi er helt ærlige indrømmer vi, at vi som mennesker har brug for ledelse. Det er nødvendigt for at vide hvor vi skal hen. Hvilken plan vi skal udføre. Der er helt klart også forskellige måder at blive ledt på. Uanset hvem vi er konge eller ej, så er god ledelse tryghed og sikkerhed for fremtiden.

Det kan altid diskuteres hvad god ledelse er. – Ligeledes kommer det også an på hvad ledelsen er betinget af. Det kan være svært at navigere af og til, og da er det godt med ledelse. En leder underviser, informerer, hjælper til med udvikling og vækst.

Tro

Gud har en plan med alle mennesker. Den største plan er: Gud ønsker at alle skal komme til tro. Han gav sin enbårne Søn til os, for at vi skulle bjærges for tid og evighed. – Videre har Gud en plan for dit liv. Han vil lede og føre dig ad rette veje, for sit navns skyld.

Vil vi Gud skal lede os, bør vi indstille os på det. Igennem bøn kan vi søge Ham: Herre led mig dag for dag, i din vilje vil jeg være, også i trængsel og lidelse. Du leder mig i hvert et skridt jeg tager. Jeg vil du skal lede mig på min livsvandring.

En leder giver også gode råd. Næste artikel handler om rådgivning.