Lyset og kærligheden!

Lyset og kærligheden!

Del 1
Menneskets indre

Sindet har brug for lys. Sindet er min psyke. Det er der tankerne skabes. Et sundt tankemønster er godt ikke bare for sindet; men for hele min personlighed. Det er ikke det ydre som er det vigtigste for mennesket. Det er mit indre. En depression er mørke i sindet. Mange mennesker oplever det i deres liv, nogle i en kortere periode, og for andre er det en livslang betingelse. Det er de færreste som forstår sig på den slags.

Kan man få styr på det? – Vi lever i en tid hvor det er nødvendigt at være aktiv og udadvendt ellers kan vi ikke følge med. Spørgsmålet er: Behøver vi at være med i ræset? – Det er i hvert fald vigtigt at jeg mærker efter inde i mig selv. – Forstår jeg kroppens signaler, hvis ikke risikerer jeg at kæden hopper af, og vi rammes af en depression.

Vi rammes af en depression hovedsageligt fordi vi i en lang periode har været overbelastet. Kroppen har gjort dig opmærksom på det; men det har du helt ignoreret. På nøjagtig samme måde som vi ofte ignorerer hinandens forsøg på samhørighed.

Deprimeret

Der er som sådan ikke noget galt med os; når vi rammes af en depression. Det er sindets nødbremse. – Nu går den ikke længere. Det kan gøre helt af sporet; hvis ikke det stopper i tide. Depression er en lammelse af energi, manglende koncentration og søvnløshed.

Konklusion: Livskvaliteten trues. – Du behøver hjælp. Du behøver komme i overensstemmelse med dig selv, inden du mister dig selv. Sygdommen rammer en halv million danskere i løbet af deres liv og vi opfører os overfor hinanden, som er det kun svage personer som bukker under for den slags, og så har de en svag karakter. Ved du hvad. Det er krænkende og ydmygende for en deprimeret  person, med sådanne tankeløse kommentarer.

I mange tilfælde forværres situation af omgivelserne.

Hvor kommer hjælpen fra? – Søg hjælpen hos Gud. Er du en Jesus troende har du en Far i himlen som tager sig af dig. Det er ikke sikkert der findes nogen hjælp hos mennesker; men Guds kærlighed og omsorg hjælper dig ud på den anden side. Når det gælder menneskets indre, er Gud den bedste til at klare problemet.

Læs nogle opmuntrende ord fra Bibelen: Ord til dig fra Gud selv. Bibelen er Guds Ord til dig: 1. Johannes Brev 1: 3b: og vort fællesskab er med Faderen og med hans søn, Jesus Kristus.”

  1. 5b: ”Gud er lys, og der er intet mørke i ham.”
  2. Johannes Brev vers 2: ”Min kære, frem for alt ønsker jeg, at du må have det godt og være rask, ligesom din sjæl har det godt.”

Det bedste sted at hvile er i din himmelske Faders arme. Gud ønsker alt godt for sine børn.