Mennesket er skabt i Guds billede!

Mennesket er skabt i Guds billede!

Del 4

Kærlighed er også at mit liv er fyldt med Guds kærlighed.

Gud er kærlighed

Vi læser i 1. Johannes Brev kapitel 4 vers 16: Gud er kærlighed, og den, der bliver i kærligheden, bliver i Gud, og Gud bliver i ham.”

Hele Guds væsen er kærlighed.  Det betyder: Guds kærlighed og menneskers indbyrdes kærlighed.

Kærlighed er Åndens frugt i henhold til Galaterbrevet kapitel 5 vers 22: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!”

Åndens frugt

Der står at dette er loven imod. Loven er knyttet til vort gamle liv som gør os til fortabte syndere. Jesus har frigjort os fra synden. Han har frelst os. Det betyder at Guds væsen kan blomstre op i vort indre. Guds Ånd har gjort min ånd levende, så jeg præges mere og mere af Guds væsen. Derfor bliver mit liv nu forvandlet og kan præsentere Guds rige på jorden.

Det hele startede med Guds udstrakte hånd til mennesket: Guds kærlighed blev åbenbaret gennem Jesus Kristus. Gud sendte sin enbårne Søn til verden, sort at vi kan leve ved Ham.

Kærligheden består i at Gud har elsket os først. Vi havde behov for et sonoffer for at vi kunne få genskabt kærlighedsforholdet til vores skaber.

Det er det som er det gode argument for at vi kan elske hinanden. Guds kærlighed til os er Guds værk i os, og det gør noget i os. Guds forvandlende kraft forvandler vore hjerter så vi kan elske hinanden med Guds kærlighed i vores hjerter.

Ægte kærlighed er Guds værk i os.