Kom ud af den skure.

Bøj knæ

Denne artikel skal læses i forlængelse med foregående artikel i denne serie. Forrige artikel hed: Mennesker med masker. Du er, hvad du faktisk er. Gud ønsker at vise dig, hvad du faktisk er. Det at få masken af virker afskrækkende og gør lidt ondt.

Hvordan er dit liv?

Menneskefrygten røber sig selv ved at sige: Der er ingen der har brug for mig, ingen kan lide mig, og ingen accepterer mig.

Bekymring for udseendet røber sig ved at sige: Jeg hader mit udseende; min frisure, mit tøj, mit ansigt osv.

Skør efter åndelighed røber sig ved at sige: Der er ingen der virkelig forstår mig og Gud.

En kritisk indstilling røber sig ved at sige: Alt, hvad jeg gør er forkert.

Er du med på listen? Så lyder det: Kom ud af den skure.

Hold op med at løbe fra virkeligheden. Se dig selv i øjnene og tag masken af. Du er og bliver jo alligevel dig selv. Det hjælper ikke at spille en anden. Lad være med at give andre skylden. Når du først fuldt ud har accepteret dig selv, som du er, så vil skuffelsen ophøre, og du vil være parat til at lade Gud danne dig og blive, hvad der er hans tanker med dig. Salme 73 vers 26: ”Om så mit helbred svigter, og livsmodet synker – da er Gud den samme! Han er mit hjertes styrke, han er altid min!”

Når du ikke vil acceptere dig selv, er problemet ofte vanskeliggjort, fordi det er synd, som forårsager og forårsages af denne manglende selverkendelse.

BEKEND OG VEND DIG BORT FRA:

a.)    Bitterhed. Det at give andre skylden, sine forældre, familie, mand eller kone, Gud for den sags skyld, for at du er dom du er udløser en dårlig sæd i dit hjerte. Frugten af denne høst er bitterhed. Det skal rykkes op med rode ellers gør det stor skade. Indrøm den og bed Gud om tilgivelse.

b.)    Skjult synd. Det er synd der bliver bedrevet i det skjulte. Kun dig selv ved om det. Det kan give sig udslag i en falsk åndelighed. Åndeligheden er et forsøg på at skjule den virkelige tilstand og få folk til at tro at du arbejder for Gud. Det er hykleri. Bekend det for Gud. Prøv ikke at løbe fra det. Vær oprigtig og bring det frem i lyset, påberåb dig hans tilgivelse.

c.)    Dømmesyge. Andre bliver erklæret for skyldige, fordi du enten så noget, du ikke havde, eller en fejl, du selv havde (eller stadig har). Du troede at folk ville rakke ned på dine fejl, og derfor gav du dig til at kritisere en anden person for at skubbe skylden over på ham. Du er skyldig i det samme, som du anklager andre for. Se Romerbrevet kapitel 2 vers 1: ”Derfor, hvem du end er: Hvis først du begynder at dømme, står du selv uden forsvar. For når du siger at de onde skal straffes falder det tilbage på dig selv; du er nemlig ikke spor bedre selv!

FULDT OG HELT AF HJERTET:

a)      Overlad Gud alle rettigheder, som du indtil nu har nægtet ham. Gud ønsker at eje dig helt, og vil aldrig kunne bruge dig før han ejer dig fuldt ud. Overgiv alt, hvad du har og er.

b)      Omskift dit omdømme med Kristus. Du må være villig til at blive betragtet af verden, sådan som den betragtede Jesus. Er du rede til at blive misforstået, talt ondt om, ja endog myrdet på grund af din urokkelige tro mod Faderen? Hvis du intet omdømme har, kan du jo ikke miste det. Dit hjerte bør komme i den stilling, at du er villig til at gå, hvorhen Gud ønsker at have dig. Det kan være i denne verdens rampelys; men det kan også være helt uden for ethvert menneskes rækkevidde i en eller anden ukendt jungle. Jesus var en tjener så også du; hvis du vil identificere dig med Ham. Filipperbrevet kapitel 2 vers 7: ”nej, han gav afkald på både magt og herlighed og påtog sig en tjeners skikkelse. Han blev et menneske blandt mennesker.”

c)      Sig Gud tak for, hvordan han har skabt dig. Bøj dine knæ og sig til ham, at du er ked af, hvad du har ment om det liv, Han gav dig til at herliggøre ham. Bekend overfor ham hvis det er nødvendigt at du ønskede at spille første violin, og at du ville ligne en eller anden; alt imens Gud ønskede at du skulle være DIG SELV. Tak Gud for dine skrammer, dine skavanker og dine svagheder. Hemmeligheden ligger i at takke ham for hvad du er, så vil han bruge dig helt som han vil.

Nu har du indtaget din plads i Guds plan, og begejstringen over livet vil stige. Det er lige netop hvad du har brug for. Et kristent liv i sandhed, kontrolleret af Helligånden og i bevidst afhængighed af Guds kraft. Du har ikke længere brug for din maske. Du behøver ikke at skjule dit sande jeg. Dit liv vil blive set af verden – rent, helligt og tændt i brand ved Guds kraft.

Endnu en WordPress-blog